Mári Zsolt, alias ADSR, a szegedi Informatika Történeti Múzeum tárlatvezetője járt egy kört németéknél, és egy kövér cikkre való élménnyel tért vissza, amit meg is írt az iddqd blogon. katt!
Vásárfiaként hozott magával egy kártyapaklit … de nem akármilyet … olyat mint egy autóskártya pakli, amit annó általánosban ronggyá játszottunk … csak ezen nem autók, hanem videojátékos kütyük voltak!
Terveztem már egy ideje, hogy a retro kütyüs bulikon ki kéne tenni valami információs táblát a gépek mellé, hogy mi ez a gép, mikori, mennyire volt sikeres, mi hajtja belülről meg ilyenek … és erre ADSR jön ezekkel a kütyüs kártyákkal németből … ezaz … francba az unalmas táblákkal, a kütyüs kártya sokkal baróbb. Azzal játszani is lehet !!!
Cseri, ADSR meg én estünk neki, hogy legyen ebből egy magyar nyelvű verzió. Az eredeti gyerekkorunkból ismert autós kártyapakli mintájára 40 darabos paklit terveztünk.
A retro kütyü buli előtti két napban szabit vettem ki, így volt időm végig tolni az adatgyűjtést, tervezést és a gyártást.
A gyártáshoz 5 x 8 cm-es kártya lamináló fólia mellett döntöttünk, mert ilyennel készítjük az egyesületi tagkártyákat is. A színes nyomtatást 160 g-os lapra intéztük jó drágáért: 110 ft/lap, egy pakli 8 lap … 100 db laminálófólia 1000 ft, tehát kb 1300 Ft ra jön ki egy pakli anyagárban. Papír vagdalás és laminálás paklinként még bő másfél óra. Szal nem kis meló, de megéri!
Ha te is gyártanál magadnak, innen leszedheted 8db fekvő A4-es pdf-ben:
letöltés v1.1
Szabályok
Még általános iskolában kidolgoztunk egy egész jó szabályrendszert az autós kártyákhoz … teszteltük és remekül működik ezzel a paklival is.
3 fős játék:
setup
A paklit megkeverjük. Mindenkinek 10 kártyát osztunk lapjával lefele. A maradék ki nem osztott 10 lap nem játszik.
Kijelöljük ki lesz az első hívó (pl a legfiatalabb, vagy aki utoljára nyert). A hívó egy lapot vesz fel, a többiek hármat.
kör
Az hívó megnevez egy paramétert (Megjelenés éve, Eladott példány, Premier ár, Processzor órajel, Operatív memória, Bit), és azt, hogy a legkisebb vagy a legnagyobb érték a nyerő.
Ezután mindenki bead a kezéből egy kártyát. A nyertes lap gazdája viszi az összes beadott lapot. A vitt lapokat arccal fölfele a nyertes maga mellé teszi. A következő körben ő lesz a hívó.
Ha holtverseny van, csata következik: A holtversenyben résztvevők lecsapják a három soron következő lapjukat. A három lapon szereplő hívásban kimondott paraméterek értékeket összeadják. Az összeg alapján dől el kigyőzött. Ismételt holtverseny esetén újabb csata jön.
A kör végén mindenki annyi lapot húz a húzópaklijából, hogy meglegyen a keze. Tehát a hívónak legyen legalább egy lapja, a többieknek három.
Amikor a nyertes átveszi a hívó szerepét, nem kell eldobnia a kezébe maradt lapokat.
Ha a húzópakli kifogyott, keverd újra az ütéssel szerzett lapjaidat, fordítsd arccal lefele. Ez lesz az új húzópaklid.
Ha nem marad egy lapod se, kezedben nincs, húzópaklid sincs, és ütéssel szerzett lapjaid sincsenek, kiestél.
a játék vége
Az nyer, aki utolsóként játékban marad.
Hozzá-
szólás