Grand Pix – zsűri döntés 3. – SakmaN

Ez volt az első ilyen versenykiírása az egyesületünknek, alapvetően nem számítottunk tolongásra (csak titokban), vélhetően nem is jutott el a hír mindenhova, ahova kellett volna. Kezdetben kicsit aggódtunk, hogy nem lesz elég jelentkező, de a határidő végére egészen korrekt mennyiségű nevezés érkezett. A projektek megismerése után szinte azonnal megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy a következő kiírásnál a mobil eszközös és nagy gépes pályamunkákat célszerű lenne külön kategóriában kezelni, gondolom nem kell megmagyaráznom, hogy miért. Bár tény, hogy csak akkor lenne értelme, ha legalább kétszer ennyi nevezés érkezne. Reméljük, hogy legközelebb már így lesz.

 

Jöjjenek az értékeléseim:

Vortex The Gateway (web– 5 pont

Kétségtelenül a legprofibb projekt, már első ránézésre is embertelen sok munkát sejtek mögötte. Az alapötlet icipicit elcsépelt, hiszen ha épp nem egy aszteroida tart a föld felé, akkor majd a gonosz idegenek fognak ránk törni. Ójaj! Nos, ez a fajta “Robinson Cursor” túlélő / építgető / craftoló kalandjáték mostanában egyre divatosabb, a srácok is pont ezt a hullámot próbálják meglovagolni a Vortex-szel. Nagyon drukkolok nekik, hogy sikerüljön! (a játék elvileg már megjelent Steamen)

Maze The Angels Walk Silently (facebook) – 4 pont

Egy H. P. Lovecraft világába bújtatott nyomozós / lopakodós / fejtörős játék csak JÓ lehet! Csak azért nem ez a projekt kapta az 5 pontomat, mert játszható verziót még nem láttam belőle. De megígérem, hogy személyesen fogok gondoskodni a fejlesztők élete hátralévő részének megkeserítésén, ha ebből az ötletből nem csinálnak atomjó játékot! Persze simán lehet nagy a pofám, hiszen ilyesmire úgysem lesz szükség. A beharangozó videot többször is megnéztem, nagyon betalált a hangulata, a végén szinte libabőr és huh! A grafikai körítéssel szerintem nem lesz gond, az audio szekció pedig tökéletesen hozza a harmincas évek atmoszféráját.

Pengame (steam) – 3 pont

Imádnivaló! Egy alapvetően tucatjáték így tud valóban emlékezetes alkotássá válni. Pedig ilyen “kockás” papírra rajzolt szösszeneteket láttunk már párat, tehát annyira nem is egyedi az ötlet. De ilyet?!? Elborult elmék elborult látomása képernyőre vetve. Biztosan el tudnék vele bohóckodni pár órát, hiszen folyamatosan hajtana a kíváncsiság, milyen agyament rémségeket találtak még ki a fejlesztők.

Escape Velocity (youtube– 2 pont

A bullet hell shooter kategória az, amihez igazából se ügyességem, se türelmem nincs. De kimondottan szeretem! Személyes tapasztalatom szerint egy ilyen játék játszása közben annyira beszűkül az ember látómezeje, hogy gyakorlatilag semmi sem lát a grafika nagy részéből, hiszen csak a lavírozásra koncentrál. Na, éppen ezért leginkább nézni szeretem, ahogy profi játékosok lavíroznak a képtelenebbnél képtelenebb helyzetekben feléjük záporozó lövedékek viharában. Az EV-val is inkább moziznék. Szépen kivitelezett shooter, ötletes 3D környezettel, stílusos zenével és jópofa hanghatásokkal. Jó pont: a tapiképernyős irányítás „tanulási fázisában” még könnyű, és csak később durvítja be a helyzetet, így nem azonnal teszi pokollá a játékos életét.

A Bosszú (exe– 1 pont

Annyira retró arc vagyok, hogy ezt a projektet egyszerűen nem hagyhattam ki a listámból. Szégyen – gyalázat bevallom, hogy anno nagyon keveset játszottam az eredeti Bosszú-val, pedig nagyon is oda voltam ezekért a kalandjátékokért. Orrba-szájba toltuk a haverokkal a Larry-ket, a Quest-eket és persze a kihagyhatatlan LucasArts-os mesterműveket, természetesen az angol-magyar szótár folyamatos lapozgatásával. Ez a remake kimondottan tetszik. Nagyon jól sikerült eltalálni a grafikával a 8-bites hangulatot, remekül lavírozik azon a határon, ami talán még ki is jönne egy C64-ből, és mégsem tűnik csúnyácskának. A hangok az eredeti játékból lettek átemelve, azok rendben vannak. Az irányítást / kezelést sikerült úgy modernizálni, hogy az összes lehetséges dolog ott van a képernyőn, nem kell pötyögéssel vacakolni, csak bök az ember és történik, aminek történnie kell. Remélem, hogy egyszer majd sikerül befejezni.

 

Bölcsesség a végére:

A játékfejlesztésre is igaz a mondás, miszerint mindent el kell kezdeni valahol. Maximálisan respektálom minden jelentkező munkáját, még ha csak egy kis mobilos prüntyögéssel pályázott, akkor is. A zsűri rangidőseként szeretnék “atyai” jótanácsot adni a döntőből kimaradt projektek szerzőinek: a pillanatnyi sikertelenség ellenére se lankadjon a lelkesedésetek! Keressetek új ötleteket, társuljatok hasonló induló kezdeményezések tagjaival, és talán a második vagy harmadik munkátokra már fel fog figyelni valaki! Ha beindul a láncreakció, és bekerültök vele a médiába (és nem csak a hazaiba), már csak azt kell eldöntenetek, hogy mikor indítjátok a közösségi finanszírozási kampányt… 😀

 

Üdv,

SakmaN

 

Az összesített rangsor Böjti, Bagszi és SakmaN értékelése alapján:

projekt csapat pont
Vortex: The Gateway StormCube Game 14
Maze The Angels Walk Silently The Mysterious Machine 9
Ironkraft-Road To Hell Invoker Studios 6
Escape Velocity OtterWorks 5
Project OLP Team OL 4
A Bosszú badcoke.com 4
Pengame Rogue Relay + Double Design 3

 

Még két zsűri tag van hátra.

Holnap este eredményhirdetés!