Kütyüs Kártya

Szabályok

Még általános iskolában kidolgoztunk egy egész jó szabályrendszert az autós kártyákhoz … teszteltük és remekül működik ezzel a paklival is.

3 fős játék:

setup

A paklit megkeverjük. Mindenkinek 10 kártyát osztunk lapjával lefele. A maradék ki nem osztott 10 lap nem játszik.

Kijelöljük ki lesz az első hívó (pl a legfiatalabb, vagy aki utoljára nyert). A hívó egy lapot vesz fel, a többiek hármat.

kör

Az hívó megnevez egy paramétert (Megjelenés éve, Eladott példány, Premier ár, Processzor órajel, Operatív memória, Bit), és azt, hogy a legkisebb vagy a legnagyobb érték a nyerő.

Ezután mindenki bead a kezéből egy kártyát. A nyertes lap gazdája viszi az összes beadott lapot. A vitt lapokat arccal fölfele a nyertes maga mellé teszi. A következő körben ő lesz a hívó.

Ha holtverseny van, csata következik: A holtversenyben résztvevők lecsapják a három soron következő lapjukat. A három lapon szereplő hívásban kimondott paraméterek értékeket összeadják. Az összeg alapján dől el kigyőzött. Ismételt holtverseny esetén újabb csata jön.

A kör végén mindenki annyi lapot húz a húzópaklijából, hogy meglegyen a keze. Tehát a hívónak legyen legalább egy lapja, a többieknek három.

Amikor a nyertes átveszi a hívó szerepét, nem kell eldobnia a kezébe maradt lapokat.

Ha a húzópakli kifogyott, keverd újra az ütéssel szerzett lapjaidat, fordítsd arccal lefele. Ez lesz az új húzópaklid.

Ha nem marad egy lapod se, kezedben nincs, húzópaklid sincs, és ütéssel szerzett lapjaid sincsenek, kiestél.

a játék vége

Az nyer, aki utolsóként játékban marad.