Magunkról

Kivonat az Insert Coin Egyesület alapszabály tervezetéből

Az Egyesület célja, feladatai és szemléletmódja

1. Az Egyesület célja:

A videojátékos kultúra megőrzése és népszerűsítése.

(…)

4. Az Egyesület szemléletmódja:

Az Egyesület a videojátékot művészeti ágként ismeri el. A videojátékok célja, hasonlóan az irodalom képző- előadó- és film-művészethez, a humán befogadó közeg figyelmének megragadása, megtartása, elgondolkodtatása, irányított érzelmi reakciók kiváltása, szórakoztatása.

Hasonlóan a többi művészethez a videojáték is az élő kultúra aktív és építő része. A jelen kor tömegkultúrájában számtalan elem (mém) kering, melyek forrásai videojátékok. Ezekre a kulturális motívumokra ma már más művészeti ágak alkotási is építenek.

A videojáték egy dinamikusan fejlődő, élő, folyton változó művészeti ágazat, ami
képes tanulni, meríteni a múltjából. A jelen videojátékos kultúra mélyebb
megértésében fontos szerepet kap a videojátékok történelmének átfogó
megismerése.

5. Az Egyesület civil küldetése

Meglátásunk szerint hazánk videojátékos scénája komoly lemaradában van a térség országaihoz képest. Míg Csehországban, de főleg Lengyelországban a videojátékos alkotó kultúrából kinövő fejlesztő stúdiók nemzetközi szinten is jelentős eredményeket képesek felmutatni, addig hazánkban ezen a téren az elmúlt 15 évben erős visszaesés tapasztalható.

Többen próbálkoztak ezt a helyzetet állami támogatásért lobbizva megoldani. Sikertelenül.

Az egyesület küldetése a hazai kreatív videojátékos civil szférát alulról szervezve olyan szintre erősíteni, ami már képes lehet önmagát állami szinten is érdemben képviselni.

6. Az Egyesület feladatai, amiken keresztül megvalósítjuk küldetésünket

  • A hazai videojátékos scéna élénkítése:
    • Videojátékos kultúrából merítő művészek támogatása, mint
      • játékfejlesztők
      • képzőművészek
      • zenei előadók
    • Személyes jelenlétben is aktív videojáték rajongói közösségek támogatása
    • Videojátékokkal kapcsolatos írások publikálása
    • Videojátékos találkozók szervezése
  • Kereskedelmi képviselettel nem rendelkező videojátékok rendszeres bemutatása
    • Interaktív kiállítások, játékbemutatók, versenyek szerverzése
  • Az egyesület szemléletmódjának terjesztése az oktatásban

scéna jelentése: egy művészeti ág, stílus köré szervező, műkedvelők és aktív alkotók közössége

7. Az Egyesület neve:

Mi alapítók olyan nevet kerestünk egyesületünknek, ami a videojátékos kultúra egészét képviseli. Ezért a videojáték-történelem legkorábbi korszakához nyúltunk vissza, a játéktermi (arcade) videojátékok koráig. Erre utal a közismert, játéktermi gépeken olvasható angol kifejezés: Insert Coin.

A megalakulás

A megalakulás

A gamer365.hu Nintendos fórumának a wiigadó közössége, a Retro Kütyü Játszóházak törzsvendégei, és a 3DS Hungary közösség … e társaságok alkották az egyesület potenciális alapuló tagságát. A megalakulás első lépéseit a facebookon tettük. Létrehoztuk az X nevű videojátékok kultúrájával foglalkozó egyesület elnevezésű csoportot, és megkezdtük a tagtoborzást….

Olvass tovább →

Az egyesület gondolata

Az egyesület gondolata

Nyilvánvaló volt, hogy a Retro Kütyü Játszóház nagyobb bulivá akarja kinőni magát, az addig meghívásos alapon működő házibulit keretek már túl szűkek neki … de volt egy dilemma … Ki merné bedobni a kütyüit egy olyan nyilvános buliba ahova bárki eljöhetne vadulni? Felmerült az ötlet,…

Olvass tovább →

A streetpass ami összehoz

A streetpass ami összehoz

Az Insert Coin történet következő fejezete ott kezdődött, amikor rápörögtem, hogy összehozzok egy streetpass talit. Aki nem tudja, annak elmesélem mi is ez: A streetpass egy érdekes fícsöre a Nintendo 3DS-nek. A lényege, hogy folyton magaddal hurcibáld a konzolt, hogy a városban spontán találkozz más…

Olvass tovább →

A buli kinövi magát …

A buli kinövi magát …

Már a második retro kütyünél felmerült, hogy ezt a mókát lehetne nagyobban űzni. Jártam pár kört a pesti kocsmákban, hátha találok valami megfelelő helyet … de nem aratott osztatlan sikert az elképzelés … Keviny kifejtette, hogy nem szívesen vinné le játékait egy romkocsmába vadidegenek közé…

Olvass tovább →

Az első retro kütyü játszóház

Az első retro kütyü játszóház

Az első wiigadós találkozó után evidens volt, hogy ezt belátható időn belül meg kell ismételnünk … stk és keviny kolléga úgy illettek egymáshoz, mint Stan és Pan … azonnal láttam, hogy ez a két forma, ha együtt van, bárhol megcsinálja a bulit … az ilyenhez…

Olvass tovább →

A kezdetek …

A kezdetek …

Ha így visszagondolok egészen véletlenszerű események formálták meg az ötletet amiből megszületett az első Retro Kütyü Játszóház. Az első ingerforrás talán a Csokonai művházban rendezett Retro video- és kvarcjáték kiállítás volt, amin mákos természetemnek hála sikerült elvinnem a tombola főnyereményt, egy eredeti 1982-es évjáratú Nintendo…

Olvass tovább →